Jeg skal bestille mine piller mod migræneanfald. Jeg ringer til lægehuset op af formiddagen. Jeg skal jo "bare" tale med én af sekretærerne. Efter forsøg nr. 30 opgiver jeg. Jeg kan ikke komme igennem og nu er klokken for mange. Jeg sætter mig til at bestille recepten over lægehusets hjemmeside. Får en mail tilbage med et svar om at der går op til 2 arbejdsdage før de behandler min bestilling. Der går selvfølgelig 2 arbejdsdage før svaret kommer: "Vi kan ikke behandle den slags medicin som netbestilling - ring venligst i lægehusets telefontid". Nu begynder min indre panik - jeg har ikke flere piller og udsigten til at få et anfald UDEN piller er nærmest umenneskelig plus at jeg stadig skal arbejde for at få fat i nogle. Det er her jeg nærmest minder om en junkie som snart skal have sit næste fix........
Jeg ringer næste formiddag igen til lægehuset. Igen, igen og igen. Og pludselig lykkedes det mig at komme igennem. Jeg forklarer at jeg gerne vil have fornyet min recept, som jeg har gjort hundredevis af gange før. Sekretæren taster mit CPR-nr. ind............ "Jeg kan desværre ikke forny din recept. Det skal en læge gøre!" Hvorfor skal en læge gøre det, spørger jeg, jeg har altid bare ringet til sekretærerne. Sekretæren forklarer mig at der er sat et kryds i et felt, hvor der står at kun lægerne må forny recepten. Men det er vel ikke noget problem at få en læge til at trykke på knappen!? Det er jo trods alt et lægehus! Men nej, du må ringe i morgen imellem kl. 8-9 og tale med én af lægerne. Jeg ringer næste morgen mellem kl. 8-9 og kan selvfølgelig ikke komme igennem. Forbindelsen kommer ikke en gang igennem så man hører nogen ringetone. Det vidste jeg jo allerede på forhånd. Det er prøvet 117 gange før. Jeg er så træt af dette lægehus. Jeg lægger en snedig plan. Jeg kører simpelthen forbi lægehuset på vej hjem fra job. Stiller mig foran sekretærerne og spiller en komedie. Jeg har migræneanfald! Jeg er nødt til at have fornyet min recept. Den ene sekretær spørger mig forarget. "Hvorfor sørger du ikke for at have piller på dig"? Inden jeg nåede at slå hende ihjel, kom den anden sekretær med en redningsplan: Hun ville lige hurtigt få en læge til at forny en recept og sende elektronisk til Dianalund Apotek. Okay? Mit skuespil havde båret frugt.
Jeg kører ned til apoteket for at afhente mine piller. Nu fortæller apoteket mig at de ikke har pillerne hjemme. Men de kan have dem hjemme til i morgen. Jeg kan efterhånden mærke et anfald er på vej. Jeg er ellers ikke særlig anspændt! ;O) Så jeg forklarer at jeg SKAL bruge dem i dag og jeg kan faktisk se at de står henne på hylden, som de plejer. Ja men det er dem med 12 stk. Din læge har kun bestilt 6 stk. og dem har vi ikke flere af. Jeg har altid fået 12 stk. Så har jeg nemlig til en måned. Men det må Apoteket ikke udlevere til mig. Jamen for helvede da mand. Hvad sker der da lige for det lægehus?????????
Endnu en gang udspilledes der en komedie. Anfald, smerte, uudholdelig osv. osv.
Jeg tror nogle regler blev brudt i eftermiddags. Jeg er ihvert fald kommet hjem med en 12 stk. pakke og ja jeg måtte allerede tage den første her til aften.
Jeg tror jeg må have en snak med min læge omkring dette cirkus! Det må kunne gøres nemmere! Jeg ringer på mandag og bestiller en tid! Ha ha :O)
Åh søde Christina, håber det lettede hurtigt og og at det gjorde dig godt at skrive det og få det ud af systemet!
SvarSletElenore
Kære Christina, Ked af at høre din historie, men ikke ualmindeligt med sådanne læge historier. Jeg arbejder sammen med læge Urfan Ahmen på siden https://laegecheck.dk/ og hvis du har lyst kan du få Urfans uvildige vurdering af dine symptomer og nuværende situation og du kan også nemt og hurtigt forny dine recepter. Go weekend - Mvh. Mikkel
SvarSlet